Wednesday, February 16, 2011

AnUgEraH


Hye, alamak! Banyak lak masa aku nak post entry blog ni..tp......ade aku kesah??hehehe..jap je..dah release otak ni bru lah wat kije..
Pernah x pai ke satu tahap, kita x nak dah pk pasal perasaan, bercinta??aku akui, aku dah pai ke tahap tersebut, dan aku masih lagi mempunyai perasaan tu sehingga sekarang..ade 2,3 yg nak usha..tp aku.......stakat layan borak, tkar2 cte pendapat leh r, tp bila tanye hati, aku kosong..mungkin kesan dri kecewa dlu masih menebal..tp aku try jd normal semula..normal untuk bercinta, kerana itu fitrah semulajadi manusia...
Pe yg nak aku cte ni, bukan aku je yg de perasaan demikian, pakcik sorang ni pun de perasaan yg sama..
Aku: awk kawen la cepat2, t de owg jge mkn pkai, sakit demam..tepuk dada tanye hati, dlm hati de sape?
Pakcik tersebut: dlm hati bru nak berputik, x tau lah berkembang mekar ke x..
Aku: la...bru nak berputik ke??lau camtu, jge leklok, siram, buh baja,slalu berbual ngn die..cam jge pokok bunga...
Pakcik tersebut: em...yelah..kne tanam pokok baru lah..pokok dlu jge leklok dah, baje, siram air ari2...tp dah elok, besar je kene curi pulak..truk ek pokok ni..rase cam dah malas nak tanam pokok lagi...
Aku: emmm...tu namenye dah x de rezeki..tanam pokok lain, mungkin lebih baik lagi kali ni, siapa tau kn??
Cewah, mandai pulak aku nasihat kan owg..tp tulah realitinya bagi mereka yg dah pernah kecewa, dan susah untuk mereka melupakan sahaja pe yg pernah terjadi...bukan x brani hadapi n trime kenyataan, tp ianya terlau subjektif bagi setiap orang yg merasainya....
Bagi aku, cinta anugerah Allah, Dia yg anugerahkan kita perasaan tersebut...x semua owg kn dapat yg indah dalam percintaan...setiap owg mempunyai bahagian masing2 yg berbeza-beza..ade yg bahagia, ade yg kecewa, dan ade yg serik...tapi, wat mase sekarang, aku selalu nasihatkan hati aku yg satu ni, supaya mencintai Allah dan Rasul sepenuh hatiku terlebih dahulu, tibe masenye, akanku buka pintu hatiku untuk yg berhak...insyaallah, lau dah sampai masenye, aku terima apa adanya, dengan rela dan redha....
 daku yg poyo_\(^__^)/

0 comments: